Η συκοφαντία είναι ένα από τα χειρότερα εγκλήματα & για την
ανθρώπινη αλλά & για την Θεία Δικαιοσύνη, & αυτό γιατί στρέφεται
κατά της ανθρώπινης ψυχής. Συκοφαντία συνίσταται όταν κάποιος,-κάποιοι,
διαδίδουν για κάποιον άλλον γεγονότα ψευδή, δυνάμενα να βλάψουν την
τιμή & την υπόλειψή του.
Ορισμένα γεγονότα & αν ακόμη είναι αληθή, απαγορεύει ο Νομοθέτης την διάδοσή τους. Αυτά είναι γεγονότα που έχουν σχέση με την υγεία, ορισμένα επαγγέλματα με κοινωνικό στίγμα, αλλά & με το ποινικό μητρώο. Για παράδειγμα αν κάποιος γνωρίζει για μιά γυναίκα ότι το επάγγελμά της είναι πόρνη, απαγορεύεται να το διαδώσει. Η αν γνωρίζει για κάποιον ότι έχει μιά ασθένεια με κοινωνικό στίγμα ή & χωρίς κοινωνικό στίγμα, απαγορεύεται να το διαδώσει, όπως επίσης & το γεγονός ότι κάποιος έχει υποστεί ποινή. Απαγορεύεται η διάδοση & απόδειξη γεγονότων που σχετίζονται με την προσωπική & οικογενειακή ζωή κάποιου.
Η συκοφαντία εμπεριέχει πάντα το στοιχείο του ψεύδους & ο στόχος του συκοφάντη είναι να βλάψει τον συκοφαντούμενο καλύπτοντας δικά του εγκλήματα & ενοχοποιώντας τον συκοφαντούμενο, διαδίδοντας σχόλια είτε για την υγεία του, είτε για την οικογενειακή του ζωή, είτε για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα που μπορεί να προκαλέσει την γενική κοινωνική ή επαγγελματική απαξίωση.
Ο συκοφαντούμενος συνήθως δεν γνωρίζει τι λέγεται πίσω από την πλάτη του & κατά κανόνα τα μαθαίνει από άλλους & τελευταίος.
Οταν λοιπόν ο "περί ού η συκοφαντία", έχει την φωλιά του "χεσμένη", όπως λέμε λαϊκιστί, κρύβεται & αν εμφανίζεται, διακατέχεται από μιά εσωστρέφεια η οποία είναι πασιφανής στους άλλους.
Οταν όμως τα περί αυτού διαδιδόμενα είναι ψευδή, η παρουσία του & η εξωστρέφειά του, ακτινοβολούν μιά αρχοντιά. Λυπάται & θυμώνει όταν ακούει τις συκοφαντίες που έχουν εξαπολυθεί σε βάρος του, αλλά δεν πτοείται & ταυτόχρονα διαψεύδει τους συκοφάντες του καταξευτελίζοντάς τους, μόνον με την παρουσία του & την εξωστρέφειά του.
Οι παραπάνω καταστάσεις αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα, στις μικρές κλειστές κοινωνίες των επαρχιών, όπου οι συκοφάντες & ο συκοφαντούμενος συγκατοικούν.
Οταν "τύχει" & συναντηθούν συκοφάντες & συκοφαντούμενος σε Δημόσιο χώρο παρουσία κόσμου, τότε, ο συκοφάντης γίνεται μιά τραγική φιγούρα, μπροστά στην αρχοντιά του συκοφαντιμένου. Γιατί στις μικρές κοινωνίες, δεν υπάρχει το απαιτούμενο απειρόβλητο.
Ιάκωβος Τίγκας.
Ορισμένα γεγονότα & αν ακόμη είναι αληθή, απαγορεύει ο Νομοθέτης την διάδοσή τους. Αυτά είναι γεγονότα που έχουν σχέση με την υγεία, ορισμένα επαγγέλματα με κοινωνικό στίγμα, αλλά & με το ποινικό μητρώο. Για παράδειγμα αν κάποιος γνωρίζει για μιά γυναίκα ότι το επάγγελμά της είναι πόρνη, απαγορεύεται να το διαδώσει. Η αν γνωρίζει για κάποιον ότι έχει μιά ασθένεια με κοινωνικό στίγμα ή & χωρίς κοινωνικό στίγμα, απαγορεύεται να το διαδώσει, όπως επίσης & το γεγονός ότι κάποιος έχει υποστεί ποινή. Απαγορεύεται η διάδοση & απόδειξη γεγονότων που σχετίζονται με την προσωπική & οικογενειακή ζωή κάποιου.
Η συκοφαντία εμπεριέχει πάντα το στοιχείο του ψεύδους & ο στόχος του συκοφάντη είναι να βλάψει τον συκοφαντούμενο καλύπτοντας δικά του εγκλήματα & ενοχοποιώντας τον συκοφαντούμενο, διαδίδοντας σχόλια είτε για την υγεία του, είτε για την οικογενειακή του ζωή, είτε για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα που μπορεί να προκαλέσει την γενική κοινωνική ή επαγγελματική απαξίωση.
Ο συκοφαντούμενος συνήθως δεν γνωρίζει τι λέγεται πίσω από την πλάτη του & κατά κανόνα τα μαθαίνει από άλλους & τελευταίος.
Οταν λοιπόν ο "περί ού η συκοφαντία", έχει την φωλιά του "χεσμένη", όπως λέμε λαϊκιστί, κρύβεται & αν εμφανίζεται, διακατέχεται από μιά εσωστρέφεια η οποία είναι πασιφανής στους άλλους.
Οταν όμως τα περί αυτού διαδιδόμενα είναι ψευδή, η παρουσία του & η εξωστρέφειά του, ακτινοβολούν μιά αρχοντιά. Λυπάται & θυμώνει όταν ακούει τις συκοφαντίες που έχουν εξαπολυθεί σε βάρος του, αλλά δεν πτοείται & ταυτόχρονα διαψεύδει τους συκοφάντες του καταξευτελίζοντάς τους, μόνον με την παρουσία του & την εξωστρέφειά του.
Οι παραπάνω καταστάσεις αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα, στις μικρές κλειστές κοινωνίες των επαρχιών, όπου οι συκοφάντες & ο συκοφαντούμενος συγκατοικούν.
Οταν "τύχει" & συναντηθούν συκοφάντες & συκοφαντούμενος σε Δημόσιο χώρο παρουσία κόσμου, τότε, ο συκοφάντης γίνεται μιά τραγική φιγούρα, μπροστά στην αρχοντιά του συκοφαντιμένου. Γιατί στις μικρές κοινωνίες, δεν υπάρχει το απαιτούμενο απειρόβλητο.
Ιάκωβος Τίγκας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου