Πέμπτη, 4 Απριλίου 2013

O SEBASTIAN KAWA ΓΙΑ ΤΑ SIMULATOR


O ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΑΝΕΜΟΠΟΡΙΑΣ SEBASTIAN KAWA ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΑ SIMULATOR ΑΝΕΜΟΠΤΕΡΩΝ.




Ενδιαφέρουσες επισημάνσεις για τους εξομοιωτές πτήσης ανεμοπτέρων έκανε στην ιστοσελίδα του ο γνωστός στους ανεμοπορικούς κύκλους παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Kawa.
Οι επισημάνσεις αυτές αφορούν κυρίως τις κακές συνήθειες που μπορεί κάποιος να αποκτήσει πετώντας εξομοιωτή, κάτι που θα ήταν καταστροφικό στην πραγματική πτήση.
Ειδικότερα αναφέρθηκε στην χρήση των ποδιών στον εξομοιωτή με ποδοστήρια πεντάλ, τα οποία ελέγχουν το πηδάλιο Διεύθυνσης rudder που βρίσκεται στο πίσω ουραίο κάθετο πτερύγιο του ανεμοπτέρου & σε συνδιασμό με τα πηδάλια κλίσης, που βρίσκονται στα φτερά, αλλά & το πηδάλιο ανόδου καθόδου που βρίσκεται στο οριζόντιο ουραίο πτερύγιο, ελέγχεται το ανεμόπτερο.
Τα πηδάλια κλίσης & το πηδάλιο ανόδου καθόδου, ελέγχουν τους δύο άξονες που αφορούν τις κλίσεις & το κράτημα της "μούρης" στον ορίζοντα & ο χειρισμός τους γίνεται από το στικ που έχει ο χειριστής ανάμεσα στα πόδια του. Το πηδάλιο διεύθυνσης, αφορά την μετατόπιση της "μούρης" δεξιά αριστερά & ο χειρισμός του γίνεται από τα δύο ποδοστήρια πεντάλ, που βρίσκονται στα πόδια του χειριστή. Επειδή οι"πεταλιέρες" αυτές είναι ακριβές & δεν υπάρχουν απ΄όσο ξέρω στην Ελλάδα κατάλληλες για ανεμόπτερα, πολοί πέρνουν τον άξονα Ζ του πηδαλίου διεύθυνσης στο στικ & τον ενεργοποιούν με περιστροφή του στικ γύρω από τον εαυτό του. Αυτό είναι επικύνδυνο να παγειωθεί ως ακούσια κίνηση στον ανθρώπινο εγκέφαλο & να δημιουργήσει χειριστικά προβλήματα σε πραγματική πτήση. Για τον λόγο αυτόν ο Κawa εφιστεί την προσοχή ώστε όσοι πετούν simulator να χρησιμοποιούν οποσδήποτε τα πόδια τους.
Χρήσιμες επισημάνσεις επίσης κάνει για τον τρόπο με τον οποίο πετάμε στα βουνά & το πόσο κοντά θα πάμε, ώστε να δουλέψουμε ακίνδυνα με ασφάλεια το δυναμικό που υπάρχει εκεί, όταν ο άνεμος είναι κατάλληλος. Μιλάει επίσης για την αναγνώριση των βουνών αλλά & των διόδων που κάποιες φορές πρέπει να "μαντέψει" ο ανεμοπόρος προκειμένου να διέλθει χωρίς να εγκλωβιστεί αφήνοντας πάντα οδούς διαφυγής, σε περίπτωση που τα πράγματα δεν πάνε όπως τα περιμένει & χάσει ύψος, προσεγγίζοντας ταυτόχρονα με τον καλύτερο τρόπο τα TP από τα οποία πρέπει να διέλθει.
Πολλές φορές στον Condor Simulator συνεπαρμένοι από την μαγεία της εξομοίωσης, αλλά & ανταγωνιζόμενοι, κάνουμε πράγματα ακραία & επικίνδυνα που μας έχουν οδηγήσει είτε σε "στουκάρισμα" είτε σε οριακές διελεύσεις ανάμεσα από φαράγγια. Και βέβαια αυτά τα κάνουμε από την ασφάλεια της πολυθρόνας του υπολογιστή, όπου το "στουκάρισμα" δεν σημαίνει τίποτε περισσότερο από το χάσιμο της κούρσας & τον αποκλεισμό. Ομως στην πραγματικότητα υπάρχει το κόστος της ανθρώπινης ζωής & δεν νομίζω ότι κανείς από εμάς  θα αποτολμούσε ρίσκα ζωής αλλά & του πανάκριβου σκάφους. Βέβαια αυτό ακριβώς κάνει & την διαφορά ανάμεσα σε έναν πρωταθλητή & στους κοινούς ανεμοπόρους. Τα ρίσκα, τα οποία βέβαια οι πρωταθλητές τα παίρνουν διαθέτοντας τεράστιες ικανότητες & εμπειρίες. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι καλό να πετάμε στον εξομοιωτή, όπως θα πετάγαμε στην πραγματικότητα.
Για την διευκόλυνση όσων θέλουν να βρούν πεταλιέρες παραθέτω τον σύνδεσμο από όπου μπορούν να αγοράσουν πεταλιέρα κατάλληλη για τον συγκεκριμένο εξομοιωτή & όχι μόνον.
Η σελίδα του Sebastian Kawa.
Η διεύθυνση από την οποία μπορεί όποιος θέλει να βρεί πεταλιέρες.
Ιάκωβος Τίγκας.    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου