Η κατά κόσμον διά βίου μάθηση & οι μηχανισμοί της
Η Μετάνοια, η εκ των υστέρων νόηση & κατανόηση των λαθών, είναι μιά πολύ δύσκολη υπόθεση, καθώς ακόμη & στην περίπτωση που θα συμβεί, πρέπει να είναι ειλικρινής.
Λένε πολλοί για τους εγκληματίες, ότι & τι δηλαδή; Με μιά συγγνώμη, τελείωσαν όλα; & όλα συγχωρούνται; Δεν είναι μιά συγγνώμη μόνο, η ειλικρινής μετάνοια.
Είναι ολόκληρη διαδικασία, που αρχίζει συνήθως με την διατάρραξη της ευμάρειας του μετανοούντος, που δεν την περιμένει. Παραδείγματος χάριν, ένα Δικαστήριο, που αναβιώνει φαντάσματα του παρελθόντος, & που όλα έδειχναν ότι είχε ξεχαστεί & συγκαλυφθεί, που βάζει σε σκέψεις ποιός & γιατί το αναμόχλευσε. Και που μπορεί & να μην φταίει κάποιος αλλά επειδή πιέστηκε, ή επειδή, ανακατεύθηκε με τα πίτουρα, & του υποσχέθηκαν προστασία, & τώρα; Νάτο πάλι μπροστά. Και οι δήθεν προστάτες, αποδεικνύονται ψεύτες, παραμυθατζίδες, ανήμποροι, αυτοί που φάνταζαν παντοδύναμοι. Τότε αρχίζει η ταραχή, η ανησυχία, ειδικά όταν ο διωκώμενος γνωρίζει από μέσα, πως λειτουργούν οι προστασίες, & πως κατασκευάζονται τα εξιλαστήρια θύματα.
Εάν είναι αγαθός, έστω μιά σπίθα, αρχίζει να αναρρωτιέται τι έκανε & γιατί επετράπη αυτή η δοκιμασία. Μετά από πολλή βάσανο, ίσως να ακαλύψει ότι πραγματικά, "τα διαβήματα ανθρώπου, παρά Κυρίου κατευθύνεται" (αττική σύνταξη). Τότε αρχίζει να προσεύχεται, να ζητάει συγγνώμη & εάν το νοιώσει, προσπαθεί να διορθώσει τις αδικίες που ο ίδιος έκανε σε άλλους. Αυτό είναι το δυσκολότερο κομμάτι, το έμπρακτο. Καθώς ο σύγχρονος πολιτισμένος άνθρωπος με τις εξαρτήσεις του & τις ισορροπίες του που έχει στηρίξει στα ανθρώπινα συμφέροντα της όποιας συντεχνίας, δεν μπορεί να πραγματώσει έμπρακτη διόρθωση αδικιών, γιατί θα δημιουργήσει τεράστιες συγκρούσεις.
Τότε ίσως αντιληφθεί, την ένοια του "εύπορου & του ευμήχανου", που αναφέρει ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, το οποίο όμως χορηγείται κατά θαυμαστό τρόπο από τον Θεό, εάν & όταν υπάρξουν οι προς τούτο κατάλληλες συνθήκες.
Από την πλευρά του ο υποψήφιος μετανοών, δεν μπορεί να κάνει & πολλά πράγματα εκτός από το δυσκολότερο εξ΄όλων. Να αφαιθεί ολοκληρωτικά στην Πρόνοια του Θεού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι παραιτείται από την υπεράσπιση του εαυτού του. Εάν πάλι, μπορέσει να αναγνωρίσει ενοχές & λάθη στον εαυτό του, τότε η παραδοχή τους αποτελεί την καλύτερη υπεράσπιση, αφού μπορεί να προκαλέσει "το εύπορο & το ευμήχανο" του Θεού. Εάν όμως συνεχίσει να θέλει & την πίτα ολόκληρη & τον σκύλο χορτάτο, ειδικά σήμερα, που όλα οδηγούν στην μεγάλη Ημέρα της Κρίσης, ο δρόμος για την οποία περνάει μέσα από φλεγόμενα μονοπάτια, τότε τα πράγματα, είναι δύσκολα.
Πολύ πολύ συνοπτικά, κάπως έτσι είναι η διαδικασία της μετάνοιας.
Ιάκωβος Τίγκας
Η Μετάνοια, η εκ των υστέρων νόηση & κατανόηση των λαθών, είναι μιά πολύ δύσκολη υπόθεση, καθώς ακόμη & στην περίπτωση που θα συμβεί, πρέπει να είναι ειλικρινής.
Λένε πολλοί για τους εγκληματίες, ότι & τι δηλαδή; Με μιά συγγνώμη, τελείωσαν όλα; & όλα συγχωρούνται; Δεν είναι μιά συγγνώμη μόνο, η ειλικρινής μετάνοια.
Είναι ολόκληρη διαδικασία, που αρχίζει συνήθως με την διατάρραξη της ευμάρειας του μετανοούντος, που δεν την περιμένει. Παραδείγματος χάριν, ένα Δικαστήριο, που αναβιώνει φαντάσματα του παρελθόντος, & που όλα έδειχναν ότι είχε ξεχαστεί & συγκαλυφθεί, που βάζει σε σκέψεις ποιός & γιατί το αναμόχλευσε. Και που μπορεί & να μην φταίει κάποιος αλλά επειδή πιέστηκε, ή επειδή, ανακατεύθηκε με τα πίτουρα, & του υποσχέθηκαν προστασία, & τώρα; Νάτο πάλι μπροστά. Και οι δήθεν προστάτες, αποδεικνύονται ψεύτες, παραμυθατζίδες, ανήμποροι, αυτοί που φάνταζαν παντοδύναμοι. Τότε αρχίζει η ταραχή, η ανησυχία, ειδικά όταν ο διωκώμενος γνωρίζει από μέσα, πως λειτουργούν οι προστασίες, & πως κατασκευάζονται τα εξιλαστήρια θύματα.
Εάν είναι αγαθός, έστω μιά σπίθα, αρχίζει να αναρρωτιέται τι έκανε & γιατί επετράπη αυτή η δοκιμασία. Μετά από πολλή βάσανο, ίσως να ακαλύψει ότι πραγματικά, "τα διαβήματα ανθρώπου, παρά Κυρίου κατευθύνεται" (αττική σύνταξη). Τότε αρχίζει να προσεύχεται, να ζητάει συγγνώμη & εάν το νοιώσει, προσπαθεί να διορθώσει τις αδικίες που ο ίδιος έκανε σε άλλους. Αυτό είναι το δυσκολότερο κομμάτι, το έμπρακτο. Καθώς ο σύγχρονος πολιτισμένος άνθρωπος με τις εξαρτήσεις του & τις ισορροπίες του που έχει στηρίξει στα ανθρώπινα συμφέροντα της όποιας συντεχνίας, δεν μπορεί να πραγματώσει έμπρακτη διόρθωση αδικιών, γιατί θα δημιουργήσει τεράστιες συγκρούσεις.
Τότε ίσως αντιληφθεί, την ένοια του "εύπορου & του ευμήχανου", που αναφέρει ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, το οποίο όμως χορηγείται κατά θαυμαστό τρόπο από τον Θεό, εάν & όταν υπάρξουν οι προς τούτο κατάλληλες συνθήκες.
Από την πλευρά του ο υποψήφιος μετανοών, δεν μπορεί να κάνει & πολλά πράγματα εκτός από το δυσκολότερο εξ΄όλων. Να αφαιθεί ολοκληρωτικά στην Πρόνοια του Θεού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι παραιτείται από την υπεράσπιση του εαυτού του. Εάν πάλι, μπορέσει να αναγνωρίσει ενοχές & λάθη στον εαυτό του, τότε η παραδοχή τους αποτελεί την καλύτερη υπεράσπιση, αφού μπορεί να προκαλέσει "το εύπορο & το ευμήχανο" του Θεού. Εάν όμως συνεχίσει να θέλει & την πίτα ολόκληρη & τον σκύλο χορτάτο, ειδικά σήμερα, που όλα οδηγούν στην μεγάλη Ημέρα της Κρίσης, ο δρόμος για την οποία περνάει μέσα από φλεγόμενα μονοπάτια, τότε τα πράγματα, είναι δύσκολα.
Πολύ πολύ συνοπτικά, κάπως έτσι είναι η διαδικασία της μετάνοιας.
Ιάκωβος Τίγκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου