Πέμπτη, 20 Ιουλίου 2017

O Νύσσης Αγιος Γρηγόριος

Αποκατάσταση των πάντων
Μέσα στις κραυγές αυτών των πέτρινων έσχατων καιρών που ζούμε, θα παραθέσω ένα εξαιρετικό άρθρο, που μου θύμισε την πρώτη επαφή μου πριν από χρόνια με τον φιλόσοφο Γρηγόριο Νύσσης.
Ενα άρθρο όαση πνευματικής αναψύξεως & ψυχικής δροσιάς, με δυνατό λόγο, που θίγει ζητήματα ταμπού, ιδιαίτερα επίκαιρο.
1. Θέλω αυτό το άρθρο, να το διαβάσουν πρωτίστως οι εχθροί μου, αυτοί που με μίσησαν δωρεάν. Ισως έτσι κατανοήσουν το περίπλοκο συναίσθημα που νοιώθω γι αυτούς, ευρισκόμενος εν οργή & συλλυπούμενος επί τη πωρώσει της καρδίας αυτών. Ισως,... εισχωρήσει κάποια ελάχιστη αχτίδα φωτός στον πωρωμένο τους εσώκοσμο.
2. Θέλω να το διαβάσουν Εισαγγελείς, Δικαστές & Νομικοί, οι οποίοι εξ΄ορισμού είναι λειτουργοί του Υψίστου, είτε το αντιλαμβάνονται είτε όχι. Θα βρουν πάμπολλα δεδομένα για να ασκήσουν καλύτερα το Θεϊκό τους Λειτούργημα στο εξής.
3. Θέλω να το διαβάσουν οι φίλοι μου, αυτοί που με βοήθησαν, είτε συμφωνούμε είτε όχι. Τους το προσφέρω ως πνευματικό δώρο, για την πολύτιμη βοήθεια που μου παρείχαν.

4. Θέλω να το αφιερώσω στην μνήμη του Αντιεισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκιδικής, κ.Κ. Χρήστου Χατζηγεωργίου, που έφυγε ξαφνικά & απροσδόκητα  από κοντά μας.
5. Τέλος θέλω να το διαβάσουν όλοι, ανεξάρτητα από το τι πιστεύουν, ως μια χρήσιμη φιλοσοφική μελέτη από την οποία δεν θα βγουν ζημιωμένοι. Ειδικά οι οραματιστές του μέλλοντος.
Ενδιαφέροντα είναι & τα 19 σχόλια από κάτω.
Επειδή είναι λίγο μεγάλο, πιάνει 10 σελίδες Word περίπου, & το διάβασμα από υπολογιστή είναι κουραστικό, συνιστώ σε όσους έχουν την δυνατότητα να το τυπώσουν & να το διαβάσουν με την ησυχία τους.


Εισαγωγή από το άρθρο:

"Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης, το άνθος αυτό της Ορθοδοξίας, ο ποιητής των άρθρων της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου, ο φιλόσοφος-Πατέρας της Εκκλησίας, ο συγγραφέας πλήθους θεολογικών έργων, διατύπωσε σε κάποια από τα έργα του, μια θεωρία, αντίβαρο σε εκείνη του αγίου Αυγουστίνου, περί του απόλυτου προορισμού, τη θεωρία της αποκατάστασης των πάντων, η οποία σε γενικές γραμμές μιλάει για την με την πάροδο του μέλλοντος (και άληκτου) αιώνος, καταστροφή κάθε είδους κακού, την εξαφάνιση του Σατανά, την εξαφάνιση κάθε οδύνης, το τέλος της Κόλασης και τελικά την εις το αρχαίον κάλλος αποκατάσταση των πάντων, δικαίων και αδίκων με μια ουσιώδη διαφορά. Οι μεν δίκαιοι θα μετέχουν του θείου φωτός, δηλ. της θ. μακαριότητας, οι δε άδικοι θα μετέχουν του θείου πυρός («πυρ καταναλίσκον») αποκλεισμένοι όμως της θ. μακαριότητας και μη δυνάμενοι ποτέ να δουν το πρόσωπο του Θεού.
Η θεωρία αυτή βρήκε πολλούς υποστηρικτές, ακόμη και αγίους, αλλά και πολλούς αντιπάλους, οι οποίοι στηρίζονται αυστηρά στη Γραφή και μόνον. Η Εκκλησία κράτησε μέχρι τώρα ουδέτερη στάση, μη δεχόμενη τη θεωρία αυτή ως δόγμα της και προσθήκη στη διδασκαλία της, αλλά και μη καταδικάζοντας την. Έτσι, μέχρι σήμερα παραμένει, ως ένα θεολογούμενο και συζητούμενο πρόβλημα."
Διαβάστε εδώ όλο το άρθρο
Ιάκωβος Τίγκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου