Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Αριθμός Δημοσιονομικής Ταυτοποίησης

Μιά περυσινή αλλά επίκαιρη ερώτηση στην Βουλή


Η ΕΡΩΤΗΣΗ-ΣΟΚ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΛΛΙΑ
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ 
Αριθ. Πρωτ.: 13158/19.07.2013
ΕΡΩΤΗΣΗ 
Προς τους κ. κ. Υπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβερνήσεως, Υγείας, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

 Θέμα: ΑΜΚΑ/ Κάρτα Πολίτη/ Προσβολή Ανθρώπινων Δικαιωμάτων     

Με δεδομένη την απαίτηση του κράτους από τους πολίτες να ποιούνται χρήση των τεχνολογιών της πληροφορικής στις συναλλαγές τους με το κράτος, ανακύπτουν, από νομικής απόψεως, μείζονα ζητήματα προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων, συνοψιζόμενα ως εξής: 
1.   Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση 
Πρόκειται για το ηλεκτρονικό βιβλιάριο ασθενειών του κάθε πολίτη. Δηλαδή οι ασθένειες, τα φάρμακα που λαμβάνει, οι εξετάσεις και οι εγχειρήσεις στις οποίες έχει υποβληθεί, οι ανίατες ασθένειες (σωματικές ή/και ψυχικές) από τις οποίες υποφέρει, ο κάθε ένας πολίτης ξεχωριστά, καταγράφονται κεντρικά, σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων – σήμερα του Υπουργείου Υγείας, αλλά και της ιδιωτικής εταιρείας ΗΔΙΚΑ –  οι οποίες ενημερώνονται μέσω του Η/Υ του ιατρού, του ιατρικού κέντρου, του νοσοκομείου κλπ. Δηλ. τα υπέρ-ευαίσθητα στοιχεία υγείας των πολιτών, «ταξιδεύουν» μέσω του διαδικτύου μέχρι το Υπουργείο Υγείας. Μόλις πέρυσι, έγινε γνωστό ότι χάκερ είχαν πρόσβαση στα στοιχεία της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (βλ. «Από τα Ζωνιανά» εξαπολύθηκε η κυβερνοεπίθεση στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Λίγο πριν το Πάσχα (πέρυσι) διαπιστώθηκε ότι οι χάκερ μπαινόβγαιναν στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και ότι όχι μόνο έγραψαν ενάμιση εκατομμύριο συνταγές αλλά και είχαν και πρόσβαση στα στοιχεία 9,5 εκατομμυρίων ασφαλισμένων και 60.000 ιατρών».)


 2.   Ηλεκτρονική Κάρτα Υγείας

Πρόκειται για μία έξυπνη κάρτα (δηλ κάρτα με τσιπάκι RFID ή μη) την οποία έχει εξαγγείλει ο κος Σαμαράς προεκλογικά. Πρόκειται για ακόμη ένα βήμα προς το «καλύτερο» και «πληρέστερο» φακέλωμα των ασθενειών των πολιτών. Στη πράξη  υποχρεώνονται οι φορολογούμενοι για δεύτερη χρονιά, να αποκτήσουν κλειδάριθμο, προκειμένου να υποβάλουν μόνοι τους τις φορολογικές δηλώσεις. Δηλ. τα οικονομικά τους στοιχεία «ταξιδεύουν» μέσω του διαδικτύου για να φτάσουν στους Η/Υ του ΤΑΞΙΣ. Είναι σε όλους μας γνωστή η περίπτωση του 35χρονου που συνελήφθη τον Νοέμβριο 2012 στο κέντρο της Αθήνας κι είχε στην κατοχή του στοιχεία 9 εκατομμυρίων  Ελλήνων από το ΤΑΞΙΣ (όπως αριθμούς φορολογικών μητρώων, περιουσιακές καταστάσεις, ονόματα, διευθύνσεις κ.α.) Εάν δεν μπορεί να διασφαλιστεί η ασφάλεια των ηλεκτρονικών μας δεδομένων που προκύπτουν από την έγχαρτη υποβολή, θα διασφαλιστεί η ασφάλεια της πολύ πιο διάτρητης διαδικασίας της ηλεκτρονικής υποβολής μέσω διαδικτύου;

3. Ξεκινάει το πλήρες και καθολικό οικονομικό φακέλωμα των οφειλετών.
Ουσιαστικά δηλαδή, το Υπουργείο Οικονομικών επιδιώκει, με τη βοήθεια όσων ζητήσουν να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση, να «κτίσει» μια μικρογραφία του Ηλεκτρονικού Περιουσιολογίου το οποίο διαρκώς εξαγγέλλει χωρίς ποτέ να μπορέσει να ετοιμάσει.

4. Κάρτα Αποδείξεων.

Μια προσπάθεια του κου Παπακωνσταντίνου η οποία συντελούσε σε ένα ακόμη φακέλωμα: Από πού (ΑΦΜ καταστήματος) και ποιο ποσό ξόδεψε κάποιος για τις αγορές του. Μ’ αυτήν δύναται να ανακύψουν ζητήματα προσβολής της ιδιωτικής ζωής των πολιτών από την δυνητική αποκάλυψη καταναλωτικών συνηθειών (κάθε πότε ψωνίζει κάποιος από κρεοπωλείο, μανάβικο, κάθε πότε νοικιάζει dvd κοκ), γνώσεως των πολιτικών φρονημάτων των πολιτών (θα γνωρίζει το κράτος τις δωρεές σε κόμμα, φιλανθρωπικές οργανώσεις), θρησκευτικών δοξασιών (αγορές βιβλίων θρησκευτικού περιεχομένου από εκδοτικούς οίκους και καταστήματα). Αυτοί που κόπτονται για την κατάργηση του θρησκεύματος στις ταυτότητες, θα το μάθαιναν από την Κάρτα Αποδείξεων! 
Συνοπτικά αναφέρουμε πως κατά καιρούς έχει γίνει εξαγγελία για Κάρτατου Δημότη, Κάρτα Εργαζομένου, Κάρτα Φοιτητή, για Κάρτα του Βουλευτή, για την οποία μίλησε πρόσφατα ο κος Βουλγαράκης κλπ. Δηλαδή μια πληθώρα Καρτών, οι οποίες όπως είχαν δηλώσει παλαιότερα αρμόδιοι υπουργοί, θα ενοποιηθούν στην Κάρτα του Πολίτη. Δηλ. από την γραφειοκρατία των εγγράφων, περνούμε σταδιακά στην ηλεκτρονική γραφειοκρατία, προκειμένου να προκύψει ως ανάγκη και «λύτρωση», η ΜΙΑ Κάρτα, ο ένας Αριθμός! 
Επίσης κάθε μια από αυτές τις Κάρτες ή Ηλεκτρονικά Συστήματα, καταγράφουν την ηλεκτρονική συμπεριφορά του κατόχου της σε διαφορετικές βάσεις δεδομένων. Πρόκειται για ξεχωριστά, ανεξάρτητα προφίλ των πολιτών επί διαφορετικών πτυχών της ζωής τους. Είναι δυνατόν αυτά τα στοιχεία να ενοποιηθούν και ο εκάστοτε κάτοχος όλων αυτών των πληροφοριών να βλέπει την συνολική εικόνα κάθε πολίτη. Αυτό μπορεί να γίνει εύκολα με την χρήση ΕΝΟΣ ενοποιητικού κωδικού: ΑΜΚΑ, ΑΦΜ ή άλλου (ακόμη και αγνώστου στους πολίτες). Σε πρόσφατο δημοσίευμά της η εφημερίδα Δημοκρατία αποκάλυψε πως «στο Μνημόνιο 3 που υπέγραψε πρόσφατα η κυβέρνηση, στη σελίδα 31 παρουσιάζεται αναλυτικά πώς θα λειτουργεί ο «Αριθμός δημοσιονομικής ταυτοποίησης». Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση δεσμεύεται ως εξής: «Μέχρι τον Ιούνιο του 2013, θα απαιτηθεί από όλα τα υπουργεία, τα οποία έχουν δημοσιονομική σχέση με φορολογουμένους, να χρησιμοποιούν τον κωδικό αριθμό ταυτοποίησης για τις χρηματοοικονομικές συναλλαγές τους με τους πολίτες. Περαιτέρω, μέχρι τον Ιούνιο του 2014 θα καθιερώσουμε μια κεντρική υπηρεσία η οποία θα ενοποιήσει και θα συνδέσει όλους τους διαφορετικούς αριθμούς ταυτοποίησης που χρησιμοποιούνται τώρα στις διάφορες κυβερνητικές υπηρεσίες». Για το ίδιο θέμα το περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ (Νοέμβριος 2012) αναφέρει: Μέχρι το 2014 όλα αυτά θα έχουν αλλάξει ή θα έχουν συγχωνευθεί σε έναν αριθμό, που ενδεχομένως να μη τον γνωρίζει καν ο πολίτης. Επικρατέστερο για την ώρα θεωρείται από επιτελείς του υπουργείου
Οικονομικών το αυστριακό μοντέλο, που βγάζει έναν αρχικό αριθμό για κάθε πολίτη, τον οποίο δεν γνωρίζει κανένας και είναι μυστικός και κρυφός απ' όλους. Από τον αριθμό αυτό όμως βγαίνουν άλλοι «τομεακοί» αριθμοί μητρώου, όπως π.χ. ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ ή ο αριθμός του δελτίου ταυτότητας. Με βάση τα σχέδια των επιτελών, θα δημιουργηθεί μια κεντρική υπηρεσία που θα «μεταφράζει» κάθε αριθμό μητρώου από και προς το μοναδικό αριθμό κάθε πολίτη.

Τέλος αξίζει να γίνει αναφορά και στο εξής:  
«Αξιοποίηση» των στοιχείων που συλλέγει το κράτος, μέσω όλων των
ανωτέρω συστημάτων. Πριν ένα έτος, το Spiegel δημοσίευσε ένα άρθρο, σύμφωνα με το οποίο η Γερμανική Κυβέρνηση θα πωλεί τα προσωπικά δεδομένα των Γερμανών που έχουν στην κατοχή τους οι Κυβερνητικές Υπηρεσίες, σε εταιρείες διαφημίσεως και προωθήσεως πωλήσεων! Προφανώς εννοεί τις πάσης φύσεως κυβερνητικές υπηρεσίες που είναι διασυνδεδεμένες μεταξύ τους, στο πλαίσιο της «ηλεκτρονικής διακυβέρνησης». Στο δημοσίευμα αυτό, χρησιμοποιείται μια φωτογραφία από τη Γερμανική Κάρτα Πολίτη και στη λεζάντα της γίνεται σαφής αναφορά στα στοιχεία της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας. Ο συνειρμός είναι άμεσος και η απορία που γεννιέται  απλή: Και αν ξεκινήσουν να πωλούν απλά στοιχεία, ποιος εγγυάται ότι σε επόμενο στάδιο δεν θα πωλούν όλα τα δεδομένα από την καθημερινή χρήση της Κάρτας του Πολίτη (αγορές προϊόντων, φαρμάκων, χώρους που επισκέπτεται ο πολίτης, εξετάσεις υγείας στις οποίες υποβάλλεται κλπ κλπ) με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ιδιωτική ζωή των πολιτών; 
Τέλος, εάν θεωρήσουμε το ΤΣΙΠ RFID ενσωματωμένο σε μία κάρτα ως πρόδρομο του αποκαλυπτικού εμφυτεύματος στον πολίτη αργότερα – για μεγαλύτερη «ασφάλεια», π.χ. για να μη σου κλέβουν την κάρτα και παρουσιάζονται σαν εσένα – κινδυνεύομε άμεσα και από:
• Σωματικές διαταράξεις και αλλοιώσεις του DNA μας (λόγω της
Ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας απαραίτητης για την λειτουργία του RFID).
•  Τραυματισμό (που μπορεί να αποβεί και θανατηφόρος) σε περίπτωση ατυχούς ή εσκεμμένης «Έκρηξης» του πυκνωτή που περιέχεται στο RFID chip. Ατυχής έκρηξη μπορεί να συμβεί αν π.χ. πέσει σχετικά κοντά στο RFID ένας κεραυνός. Εσκεμμένη έκρηξη μπορεί να προκύψει από εντολή υπερφόρτισης που δόθηκε μέσω κακόβουλης επίθεσης!
Ίσως και για αυτό ο νύν πρωθυπουργός της Βρετανίας, David Cameroon είπε χαρακτηριστικά: « ... (Η RFID ταυτότητα) δεν θα μειώσει την εγκληματικότητα και την παράνομη μετανάστευση, αντιθέτως θα αποτελέσει μία οικονομική σπατάλη και θα παραβιάσει τα ανθρώπινα δικαιώματα ...». 
Επίσης χώρες όπως η Ισλανδία και η Δανία έχουν αρνηθεί την χρήση ηλεκτρονικής ταυτότητας. Αρκετές μάλιστα όπως η Βρετανία, η Αυστραλία, η Φιλανδία, και η Νορβηγία ... δεν έχουν καν ταυτότητα μέχρι σήμερα! 
Ωστόσο ο ΑΜΚΑ και οι διατάξεις που τον εθέσπισαν, αντίκεινται στις διατάξεις του Συντάγματος, ενώ από το ίδιο το Σύνταγμα και από τον νόμο, αλλά και από τις διοικητικές Αποφάσεις συνταξιοδοτήσεως ή προσλήψεως – ως προς την δασκάλα του Δημοτικού – κατωχυρούται το δικαίωμά τους για χορήγηση του μισθού ή της συντάξεως και των λοιπών παροχών ιατρικής και φαρμακευτικής περιθάλψεως – καρπός κοπιώδους εργασίας τριών και πλέον συναπτών δεκαετιών. Η δε αρχειοθέτηση των χριστιανών επί τη βάσει του ΑΜΚΑ εγκυμονεί, κατά τα αναλυτικώς προεκτεθέντα, κινδύνους από την τήρηση βάσεων ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, στην οποία δεν επιθυμούν να περιληφθούν και ο ίδιος ο ΑΜΚΑ ουδόλως εχρειάζετο για την χορήγηση του μισθού, της συντάξεως, της ιατρικής και φαρμακευτικής περιθάλψεως, αφού αυτές τους παρείχοντο κανονικώς, χωρίς κανένα πρόβλημα. Για του λόγου το ασφαλές επισημαίνεται άνευ σχολίων η διάταξη του άρθρου 153 Ν. 3655/2008, ήτις έχει ως ακολούθως «…ουδείς δύναται να απασχοληθεί ως μισθωτός ή ως αυτοαπασχολούμενος, να ασφαλισθεί ή να καταβάλει ασφαλιστικές εισφορές, να εκδώσει ή να ανανεώσει βιβλιάριο ασθενείας, να δικαιωθεί και να εισπράξει συντάξεις και γενικότερα πάσης φύσεως παροχές, επιδόματα και βοηθήματα εάν δεν διαθέτει ΑΜΚΑ, ο ποίος αναγράφεται υποχρεωτικά επί όλων των ως άνω αντιστοίχων παραστατικών». 
Από Νοεμβρίου 2010, τότε ετέθη προς δημοσία διαβούλευση το θέμα έως ήμερα, πραγματοποιήθηκαν, κατά τα παγκοίνως γνωστά ανά την Ελλάδα πλήθος συγκεντρώσεων και διαμαρτυριών για το συγκεκριμένο ζήτημα θρησκευτικής συνειδήσεως, το οποίο απασχολεί αμέσως όλους τους άνεργους Ορθοδόξους Χριστιανούς. 
Η στάση αυτή των διοικητικών Αρχών επί των περιπτώσεων δεκάδων χιλιάδων συνανθρώπων μας με στερεά και ακλόνητη Ορθόδοξη Συνείδηση παραβιάζει κατά τρόπον άμεσο, αλλά και βάναυσο πλήθος διατάξεων του συντάγματος, ως και υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις. 
 Συγκεκριμένα, από την ανωτέρω συμπεριφορά του κράτους, στο μέτρο, που συνιστά κυνική αδιαφορία για την προσωπική κατάσταση ανθρώπων γερόντων, ανιάτως πασχόντων και εργαζομένων που παρέχουν χωρίς καμία ανταμοιβή τις υπηρεσίες τους, καταβαραθρώνουν την ανθρώπινη αξία, η ποία συνταγματικώς συνιστά την κορωνίδα της πυραμίδος των αξιών στην πατρίδα μας και προσβάλλουν αμέσως το πρόσωπο των ανθρώπων αυτών, με αποτέλεσμα να παραβιάζεται το άρθρον 2 παρ. 1 Σ., κατά το οποίο «Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της πολιτείας».
 Εξ ίσου παραβιάζεται το άρθρον 21 παρ. 3 Σ., κατά το οποίο: «Το Κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την προστασία της νεότητας, του γήρατος, της αναπηρίας και ια την περίθαλψη των απόρων».
Προσέτι η στέρηση μισθών και συντάξεων, στον βαθμό που συνδέεται με νομίμως ιδρυθέντα και διοικητικώς αναγνωρισθέντα περιουσιακά δικαιώματα χρηματικής φύσεως, παραβιάζει χωρίς αμφιβολία το άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ε.ΣΔ.Α. που κατοχυρώνει την υποχρέωση του κράτους να σέβεται την περιουσία των ανθρώπων και στο οποίο προβλέπεται ότι «Παv φυσικόv ή voμικόv πρόσωπov δικαιoύται σεβασμού της περιoυσίας τoυ. Ουδείς δύvαται vα στερηθεί της περιουσίας αυτού ειμή δια λόγους δημοσίας ωφελείας και υπό τoυς πρoβλεπoμέvoυς, πό τoυ vόμoυ και τωv γεvικώv αρχώv τoυ διεθvoύς δικαίoυ όρoυς. Αι πρoαvαφερόμεvαι διατάξεις δεv θίγoυσι τo δικαίωμα παvτός Κράτoυς όπως ση εv ισχύϊ Νόμoυς oύς ήθελε κρίvει αvαγκαίov πρoς ρύθμισιv της χρήσεως αγαθώv συμφόνως πρoς τo δημόσιov συμφέρov ή πρoς εξασφάλισιv της καταβoλής φόρωv ή άλλωv εισφορών ή πρoστίμωv». 
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί: 
Θα αποκαταστήσετε τους ανθρώπους, οι οποίοι αρνούνται να δηλώσουν και να αποδεχθούν τον ΑΜΚΑ με την άμεση χορήγηση των μισθών, συντάξεων, ων παροχών ιατρικής και φαρμακευτικής περιθάλψεως και όλων εν γένει ων παροχών, τις οποίες βάσει του Συντάγματος και του Νόμου δικαιούνται και να καταργήσετε την διάταξη του άρθρου 153 Ν. 3655/2008. 
Αθήνα, 20 Ιουλίου 2013 
Η Ερωτώσα Βουλευτής 
Μαρία Κόλλια Τσαρουχά 
ΣΤ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων 
Βουλευτής Ν. Σερρών 
Iάκωβος Τίγκας
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου